Wij streven naar toegankelijke en kwalitatief goede zorg die aansluit bij de behoeften van de inwoners in onze regio. De mening en inspraak van patiënten vinden wij daarbij van groot belang. Daarom hebben we in 2021 een cliëntenraad opgericht, waarmee we structureel de stem van de patiënt meenemen in ons beleid.
De cliëntenraad bestaat uit inwoners uit de regio Oude IJssel die zich betrokken voelen bij de huisartsenzorg. Zij geven zowel gevraagd als ongevraagd advies aan het bestuur van HZOIJ over zorginhoudelijke thema's. De cliëntenraad kijkt wat er goed gaat, wat beter kan of wat mogelijk ontbreekt. Als vertegenwoordiger van patiënten uit de regio weegt de raad voortdurend af of veranderingen in de zorg in het belang zijn van de patiënt.
De afgelopen jaren heeft de cliëntenraad geadviseerd over het online patiënten portaal, de huisartsen-app en het patiëntervaringsonderzoek.
Leden cliëntenraad
De cliëntenraad bestaat uit drie leden met verschillende achtergronden. Wat hen verbindt, is één gedeelde missie: samen werken aan betere huisartsenzorg voor alle inwoners in onze regio.
- Anny Prein-Wubbels
- John Beerens
- Eric Meijer
Lid worden?
De cliëntenraad is op zoek naar nieuwe leden die willen bijdragen aan het versterken van het patiëntenperspectief binnen de huisartsenzorg. Voel jij je betrokken bij de gezondheidszorg in de regio Oude IJssel? Woon je in gemeente Doetinchem, Montferland, Oude IJsselstreek, Bronckhorst of Aalten? Wil je actief meedenken over hoe we de kwaliteit en toegankelijkheid van de huisartsenzorg op peil houden of verbeteren? Neem dan contact met ons op via bestuurssecretariaat@hzoij.nl.
Vragen, opmerkingen of suggesties?
Heb je iets opgemerkt in de huisartsenpraktijk of huisartsenspoedpost wat beter kan? Geef dit door aan de cliëntenraad via cliëntenraad@hzoij.nl.
De cliëntenraad behandelt geen klachten van individuele patiënten. Ga daarvoor naar de pagina Klacht of iets anders melden?.